12 юли 2010

Гюлер Йоктен: Семействата на амбициозните се разпадат


Гюлер Йоктен е родена през 1941 г. Завършила е театрална академия и е играла в над 50 филми и телевизионни сериали. По-голямата част от ролите й са поддържащи, но звучат като главни. Гюлер е съпруга на известния режисьор в Турция Зеки Йоктен, който за съжаление почина в края на миналата година след неуспешна сърдечна операция. Известното семейство нямат деца, а Гюлер признава, че това е станало заради кариерата, но не съжалява за избора си. "Светът върви към по-лошо, Бог да помага на децата."

Макар и предана на професията си, актрисата никога не е прибягвала до пластични операции, докато нейната майка е имала желание да опъне лицето си. "Обикновено хората си правят пластични операции заради комплексите си. Аз обичам лицето си. Хората ме мислят за по-млада."

За разлика от героинята й в "Листопад" Гюлер се е разбирала много добре със своята свекърва. Подхвърля, че това се дължи до голяма степен на заетостта на младото семейство и редките срещи с роднините. "Моята майка ме критикуваше повече. Тя първо се разболя от рак, а след това и от Алцхаймер. Грижих се за нея цели 16 години. Когато живееш с някого в една къща, тогава има повече поводи за скандали", заключава актрисата.


Парадоксално, но Гюлер Йоктен е влюбена в професията си и същевременно мечтае да живее спокойно. Шегува се, че е актриса с душа на домакиня. "За мен много важни са семейството, приятелите и котките ми. 40-годишният ми брак струва повече от 10 награди "Златен портокал" (известен кинофестивал в Анталия). Амбициозните хора стават егоисти, а егото разрушава съвместния живот. Аз навремето си дадох сметка, че работата на Зеки е по-важна, защото той създава нещо. Аз съм само инструмент. Ако не уважавах неговото его, бракът ни нямаше да издържи."

Гюлер не се обижда, че е играла цял живот, а е станала широко известна едва с ролята на неприятната свекърва Джеврие от сериала "Листопад". За нея е по-важно, че в кариерата си няма роля, от която се срамува. Нейната мотивация при изграждане образа на Джаврие е ясна: "Тя е изгубила съпруга си още млада. Затова не иска да дели с никого сина си." Вложила е в героинята си черти от няколко души: "Раздаването на заповеди е от баща ми, той правеше така. Начинът, по който седи, е от свекърва ми. Тя се уморяваше и от най-леката работа и постоянно казваше: Отивам да си полегна. Опърничавостта на Джаврие е от майка ми. Склонността й да преиначава – от вуйна ми – тя ни гледаше в очите и лъжеше."

Източник: в."ТВ сага"

Няма коментари: