13 юли 2010

Едно интервю с Фикрет и баба Джаврие


По молба на турските журналисти Гюлер Йоктен и колежката й Бенну Йълдъръмлар, изпълняващи ролите на злата свекърва Джаврие и търпеливата снаха Фикрет в сериала "Листопад", незабавно влизат в ролите си в едно съвместно импровизирано интервю, изпълнено с ирония.

Г-жо Джаврие, какви бяха отношенията ви с предишната ви снаха? По-добра ли беше от Фикрет?
Джаврие: Не се говори лошо за мъртвите, но между нас казано и тя не беше стока. Обаче в сравнение с тази беше ангел – слушаше, не ме гледаше сякаш ще ме набие. Беше по-хубава. Семейството й не беше случайно като на тази, дето има в рода си луд, скандалджия и крадец. Покойната ми снаха дари сина ми с три деца. Ако остане на тази, родът ни ще се затрие.

Фикрет, наистина ли не притежавате качествата на първата съпруга на мъжа ви или свекърва ви е предубедена спрямо вас?
Фикрет: Не искам да коментирам, тя е майка на съпруга ми. Покойната съпруга на Тахсин наистина е била красива, родила е три прекрасни деца. Но не съм съгласна с това, което казва за моя род.

Г-жо Джаврие, какво в семейството на Фикрет ви притеснява?
Джаврие: Нейното семейство е ужас! Казват, че рибата се вмирисва от главата – те са се качили на главата на баща си. Майката е една кокона, боядисала си косата ярко червена, може ли такова нещо, въобще не й отива. Братът на тая - неудобно ми е да го кажа, е крадец, а жена му, с извинение, е обладана от духове. Сестра й Неджля е лековата жена, избягала с мъжа на кака си, срамота! Е, какво да му харесам на това семейство?

Защо не харесвате Фикрет, тя е красива, работлива?
Джаврие: Кое й е красивото?! С часове говори по телефона с техните, като че ли е телефонистка. Откакто е дошла все прави едни фасони, ще кажеш, че е живяла в дворец – трябвало всички да сядат заедно на масата – така правели те, децата не трябвало да така да ядат, така да седят, така да говорят...

Фикрет, а вие защо мълчите, защо се примирявате с всичко това?
Фикрет: Характерът ми е такъв. Баща ми казва, че аз се изразявам чрез моето мълчание. Смятам, че тя е толкова гневлива, защото се страхува да не остане сама. Разчитам на моето търпение. Вярвам, че някой ден с г-жа Джаврие ще заговорим на един език.

Г-жо Джаврие, какво най-много ви дразни у Фикрет?
Джаврие: Това, че мълчи! Да отговори, да се скараме, че да се успокоя, но тя – не!

Ако имате вълшебна пръчица, какво бихте променили у другата?
Фикрет: Аз бих извадила наяве обичта, която г-жа Джаврие носи в себе си.
Джаврие: Аз бих намерила друго момиче, достойно за сина ми!

1 коментар:

Анонимен каза...

Това интервю е страхотно попадение!!!