30 януари 2010

Дениз Чакър: Героинята ми е лоша, но умна, и затова я харесват

 
Когото и да попитаме от улицата коя е неговата любима актриса от “Листопад”, всички, без да се замислят, казват Ферхунде. Защо жената, която става причина за цялото зло, което се изсипва върху фамилията Текин, е най-харесвана от всички? Ето какво казва актрисата Дениз Чакър пред репортерката на Би Ти Ви Кристина Владимирова и нашата кореспондентка Нихал Йозерган..


- С Фархунде приличате ли си?

- Ние преди всичко станахме добри приятелки с моята Ферхунде. Тя обаче има по-голям опит от мен. Преживяла е много неща и мога да кажа, че ме научи на много. ОК, приемам, тя е лошата жена, интригантката, мръсницата, затова има моменти, в които много се разминаваме. Но от нея разбрах какво понякога трябва да се прави и какво не бива да се прави никога.

- Какво ти даде и какво ти отне тази роля?

- Нищо не ми отне, само ми даде. И понеже аз съм доста млада актриса, тази роля ми подари шанса да работя с много големи актьори. Затова “Листопад” беше и продължение на 4-годишното ми образование след Държавната академия по актьорско майсторство в Анкара през 2004 година.

- Как реагират хората, като те видят?

- Никога не са се опитвали да ми зашият шамар, но има такива, които ме свързват директно с образа на Ферхунде, особено някои стари жени ме хулят и викат: “Засрами се, бе, жено!” Но младите туркини много ме харесват. Това според мен се дължи най-вероятно на това, че с играта си аз се опитвам да обясня едновременно защо тази жена се държи по този начин, кои са причините, които са я докарали дотук. От друга страна моята героиня всъщност носи в себе си подводните мисли на всяка една жена. Това, което всички таят дълбоко в себе си, а може би даже тайно мечтаят - да бъдат като нея. Ферхунде прави експлозиите в зрителския интерес, когато сериалът започва да губи ритъм. Прави такива неща, които традиционната туркиня не би могла даже да си мечтае, камо ли да върши. Затова успоредно с критиките към нея много жени явно я подкрепят и като ме срещнат, ми казват: “Продължавай в същия дух!” В същото време това е смешно, защото тя е лошата, но и най-интересната героиня във филма и хората споделят това с мен. А и Ферхунде е твърде умна, хитра, находчива, смела, облича се стилно. И те явно харесват тези нейни черти.

-Ферхунде ядосвала ли те е понякога?

- Актьорът не е длъжен да бъде влюбен в своя герой, но е длъжен да го разбира. Ферхунде понякога взема много спонтанни решения, действа много екстремно, без да се замисля, но винаги успява да се спаси по някакъв начин от батака.

- А коя всъщност е Дениз Чакър?

- Едно от най-трудните неща в живота на една актриса е да разкаже на другите коя е тя в действителност. След академията дойдох да пробвам шанса си в Истанбул. Провървя ми. Играя едновременно и на театралната сцена. Имам приятел, с него сме заедно от две години. (Красивият Левент бей от сериала става нейно гадже в живота, но у нас той ще се появи по-нататък - б. а.)Моето семейство определено се отличава от семейството на Али Ръза. Смятам, че понякога родителите в стремежа си да опазят децата си, без да искат им вредят. В случая вроденият консерватизъм на бащата им налага определени калъпи, от които те се опитват да се измъкнат и затова правят грешка след грешка.

- Имаш ли хоби?

- Снимам непрекъснато с фотоапарата, танцувам, пея. Скоро ще открия фотоизложба, която ще се казва “Рабарба”. Снимала съм физиономиите на актьорите, все мои колеги, в работен момент, докато озвучават филми, правят дублаж. Дотук са 150 портрета, търся подходяща галерия. Но ви признавам, моята най-голяма стихия е театралната сцена. Само там се разтрепервам истински от вълнение. Истината е, че да бъда актриса беше моята единствена детска мечта. Всичко, което съм поискала дотук, ми се случи. Сигурно този, който е отгоре, ме обича много!

Няма коментари: